höstmys

dom flesta ( i alla fall som jag känner) gnäller mest över att sommaren är slut och att hösten är så mörk, grå, regnig och kall... men jag tycker att man ska vända på det i stället.

Hur mysigt är det inte att kunna ta på sig sina blommiga (eller vad man nu har för några) stövlar, en mysig polo och en höstig jacka och bege sig ut på svampplocking i den våta mossan? eller att få en anledning att ta på sig de varma sockorna som legat under sängen hela sommaren och dammat, krypa upp i soffan och läsa något inspirerande medan regnet smattrar mot glasrutan? eller att få komma in, frusen och kunna rulla in sig i en filt med en kopp te, kaffe chailatte eller vad man nu dricker och bara njuta av tillvaron och kanske om man har tur få bli ompysslad av sina nära och kära eller att få pyssla om dem?
 
för på sommaren har alla fullt upp, alla är ute på olika grejjer hit och dit. så av min erfarenhet ses man inte i familjen lika ofta som på hösten...

...så jag kommer i alla fall ta vara på hösten, både det "dåliga" och det bra vädret vi kommer få. för enligt mig så är hösten en bra årstid, en årstid att pyssla om sig själv och andra.




passar på att visa min nya kärlek, en mjölkvisp, invigde den med en chailatte nyss =) sååå god. och på svampen vi plockade häromdagen, som förövrigt ska bli min frukost i morgon

         


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0