varför vänta

varför ska vi alltid använda ordet sen, eller tänka att i framtiden då ska jag...?   varför inte ta till vara på varenda dag livet ger oss och verkligen njuta av det vi har just idag, jag är jättedålig på det här, och jag önskar att jag vore bättre. jag vill kunna stanna upp oftare än vad jag idag gör, en helt  vanlig vardag och bara kunna andas och njuta av det jag har, och det jag har fått upplevt i mina dagar... man vet faktiskt aldrig vad som kommer att hända en själv eller ens nära, och man måste uppskatta varandra och vardagen, hitta det ljusa och se ALLT från den positiva sidan, även fast det ibland kan ses vara svårt...

jag älskar mitt liv, och jag VET att jag är lyckligt lottad som har en familj som bryr sig och som jag älskar över allt annat, jag har mat på bordet varje dag (vilket faktiskt inte är självklart för alla), jag har möjligheter att utvecklas som individ både i studier och i mitt liv. jag har en pojkvän som bryr sig och som kanske inte alltid finns där men oftast... och jag är så tacksam för dessa saker i mitt liv, men jag ÖNSKAR att jag kunde visa det lite oftare och faktiskt ta mig själv i kragen då jag tänker att det blir bra sen... när jag är färdigutbildad, när jag kommer hem från afrika bla bla..... eller då jag tycker synd om mig själv för att min rygg är trasig... vad är det i den stora helheten egentligen??? enligt mig INGENTING

JAG SKA TA TAG I VARDAGEN OCH UPPSKATTA DE SMÅ STUNDERNA, FÖR JAG HAR INSETT ATT VI BARA LEVER EN GÅNG, EN ENDASTE GÅNG ATT SÄTTA SPÅR I HISTORIEN, DET BEHÖVER INTE VARA STORT MEN ATT BLI IHÅGKOMMEN SOM EN SANN OPTIMIST, SOM DEN POSITIVA OCH DEN GLADA... DET ÄR STORT FÖR MIG

OCH JAG VILL KUNNA LIGGA PÅ MIN DÖDSBÄDD OCH KÄNNA ATT JAG TAGIT TILL VARA PÅ ALLA STUNDER I MITT LIV OCH ATT JAG SLDRIG SKULLE VELAT GJORT NÅGOT ANNORLUNDA ELLER OGJORT..

tack för mig hoppas ni fick en tanke ställare


   

Kommentarer
Postat av: eva

ja kommer till dej den här helgen... 7-8 november =)



hoho!

Puss!

2008-10-20 @ 08:35:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0